.: kenangan..pengalaman..inspirasi :.

"hiduplah umpama lilin,ianya menerangi diri dan orang lain..janganlah umpama duri,ianya menyakiti diri dan orang lain.."

Wednesday, May 6, 2009

erm....pe agak2 korang pk..?

erm..aku sbnnyer nk share sumthing ni...ngn korang..n mntk bg pndangan..nape msti wujudnye individu yg ske kaco hidup korang..?suke ngumpat dn menceritakan tntg khebatan diri pada org lain?aku pelik ngn individu jenis cmni..adakah mereka mempunyai sejenis penyakit atau masalah dalaman yg hnya mahu menrik prhatian org di sekeliling?plik tol..wt keje sndri sudahlh..pelh yg die dpt ngn wt cmtu..?pemurah btoi bg saham time kt akhirat t..insya'allah..hehe..xkisahlh..sume org x perfect..aku pon same..tp cube byangkn klau setiap hri ade je bhan yg aku kne..aku dtg sni nk blajr..bkn nk cri musuh..ya allah..tlglh..aku penat cmni..aku bg situasi then korang pndai2lh pk eh...ape ptut aku wt..
situasi 1:
ngah cpt2 nk g kuliah ni.aku smpan crmin aku..then tbe2 de 1 suara ckp.." eleh..simpn crmin.mcmlh org nk tgk crmin die!"

pergh sdap gile mult die brbahsa..agak2 ckgu mne lh yg dh didik die ckp cmtu eh..?xpe..xpe..aku wt bodo je..wpon mood aku dh lme mati pg2 lg..siot gile mlut.ske ati akulh nk smpan ke nk mkn ke crmin tu..ade aku ksah??ala..aku wt cmtu sbb mybe ni stu cara nk ajr org tue yg x sdar dri cmtu.. yelah mne xnye..dlu time aku nk pnjam tmpt untuk iron jp brbagai alasan die bg..ceh poyo! ok fine..xpe..lme2 aku bli board iron sdri.smpailh aku bli crmin aku sndri.. k fine nk gune, xpe..gune..tp yg wt aku hangin 1 bdan...kot ye pon nk touch up muke tu..tlglh jgn buang smpah sndri kt ats meja aku..plzlh!ingt de org gji nk tlg kutip smpah ko???ewah2...dhlh smpah bsah.,,korang tau..pe die..jeng..jeng..plstik buah betik..ewah..sdapnyer tmpt pmbuangn smpah die..smpi lupe nk buang pas belek2 muke tu eh..!klau brsemut nk kemaskn ke..start dr ctu aku dh muak dh ngn prngainye..dhlh aku je kne buang smpah brturut2..gliran msing2 pndailh ingt..jgn amk ksmpatan men penuhkn je tong smpah tu..cm org gji lk.

situasi 2: ty,..dlm al-quran ni x de istilah kapel tau..

ceh. skit pnyer best ckp time pas aku send 1 msj kt balak aku..ewah..kot yer pon dh tau x yhlh ckp cmtu...mcm die x penah wt..tgk2...skang pas kapel die yg lbh dri aku..gyut sntiasa..nk wt keje pon trgnggu..trpkse pki headphone..kes headphone ni pon de kisahnye..gk..jeng..jeng..jeng..nymph den..urgh..aku peliklh dorang ni kes x sdar dri ke eh..ade aku kaco idup ko ke..ek'eleh..aku wt solat sunat pon nk prtikaikan..siap suh cri dlm tenet tntg ''kecelaruan identiti"..slh ke aku nk wt bnde baik???cube korang ckp skit..skit2 tnyer...ty, wt solat ape..eh bkn cmni cmtu cmnek ke..urgh..ingt aku ngok sgt ke tntg agme ni..sjhat aku pon x delh smpi x refer bku agme bfre wt prkre2 bek cmtu..nape die cm x leh tgk aku senang eh..sdap mulut je men ckp..eleh..ingt aku heran sgt die nk tkar blik...dlm ati aku brsyukur...!:) bunge2 riang mnguntum mekar..hakhakhak..insya'allah..hilang beban aku dok ngn die ni..hri2 ngumpat org..sehari x ngumpat x leh ke..cite klemahan kwn2 die kt balak die tu...astaga..bwak2lh ngucap kwanku trsyg oi..hdup kte x lame..x bek wt cmtu..1 ri t Allah s.w.t balas..yg pling aku x dpt trime...ade ke die ngumpat tntg kwn die yg hri2 g BISA a.k.a surau kt cni..slh ke pompuan tu mngimarahkn surau?pelik tol..bialh die lbh mghbskn mase die kt surau..napelh aku leh sbilik ngn makhluk jns cmni..ish..ish..ptutnyer kagum..de gk yg menggunakan surau tu sebaiknyer..bialh die wt keje selama mane yg die nk kt surau..tu pon nk citer kt bf..agak2 korang balak die x rimas ke hri2 dok dgr luahan bruk die tu..???ntahlh..semoga die mndapt hdayah dri-Nya..aku hrap2 sgt die brubah..bnyk g yg aku pndam..yelh dh kenal drinyer cmne..ish..ish..cm jdoh lk..mntk simpang eh..bnyk g situasinyer yg menmbhkn lg thap kesabaran aku ni..ntahlh..bilelh nk brakhir gamaknyer..teman pon x tau..

No comments:

Post a Comment